Minust

Asusin õppima TLÜ Informaatika Instituudi haridustehnoloogia magistriõppesse, sest mind köidavad kaasaegsed õpimeetodid ja tehnoloogia. Olen varasematel aastatel oma töös kokku puutunud kolleegide aitamise, tehnoloogi tööd puudutavate koolitustega ja see on mind innustanud seda teemat edasi uurima. Vähetähtis pole ka haridustehnoloogi kutsetunnistus, mis oleks hea sümbioos minu käesoleva haridusega eesti keele õpetajana.

Praegu töötan Pelgulinna Gümnaasiumis eesti keele ja kirjanduse pedagoog-metoodikuna. 2009. aastal sain Tallinna e-õpetaja 2009 tunnustuse. Olen lõpetanud Tallinna 22. Keskkooli muusikaklassi (praegune Jakob Westholmi Gümnaasium) ning Tartu Riikliku Ülikooli eesti keele ja kirjanduse eriala, mille lõpetamisel sain filoloogi, eesti keele ja kirjanduse õpetaja kvalifikatsiooni, mis vastab magistrikraadile. Samas on mul huvi omandada uus eriala haridustehnoloogia, mitte astuda doktorantuuri. Haridustehnoloogia annab võimaluse vaadelda probleeme laiemalt, aluse mõista ka teiste ainete õpetajaid, oskused täiskasvanute koolitamiseks, mida filoloogia doktorantuur ei võimaldaks.

Varem olen töötanud kirjastustes Valgus ja Ersen toimetajana, uudisteagentuuris BNS keeletoimetajana, Ristiku Põhikoolis ja Tallinna Sikupilli Keskkoolis eesti keele ja kirjanduse õpetajana. Koolitustest olen aktiivselt osalenud TPÜ avatud ülikooli täiendõppekeskuses, Tartu Ülikooli kursustel, Eesti Ajakirjanike Liidu keelesektsioonis ning Tallinna Õpetajate Majas ülelinnalistes ainesektsioonides. Osalen ka mitmes projektis (Comenius, e-Twinning) ning e-kursustel. Kokku olen seni osalenud harivates tegevustes üle 2000 tunni.

Huvi tehnoloogia ja IKT vastu avaldus Ristiku Põhikoolis, kus kasutasin oma ainetundide läbiviimiseks arvutit, puutetahvlit, praeguseks on lisandunud dokumendikaamera ning erinevad õpisüsteemid (VIKO, Moodle, blogid, vikid). Olin koolis IKT arendamise nõukogu koordinaator ja avasime selle töö kohta veebilehe.

Huvi IKT vastu andis mulle tõuke kandideerida 2008. aastal Tiigrihüppe SA koolitajaks ja sellest alates olen koolitanud Tallinna ja Harjumaa õpetajaid üle 560 tunni ulatuses. Iga koolitus arendab tohutult ka mind ennast, sest ainuüksi suhtlemine väga paljude õpetajatega on rikastav. Samas pean pidevalt mõtlema, kuidas mingit vahendit saaksid tõhusalt koolitöös kasutada nii õpetajad kui ka õpilased. Oma õpilastega aineõpetajana kasutan kaasaegseid õpivahendeid ja materjale iga päev ning motiveerin oma eeskuju ja hea nõuga ka teisi õpetajaid sama tegema.

Haridusüritustel, konverentsidel ja ajakirjanduses pedagoogilistel ning erialastel teemadel esinemine on viinud mind 2008. aasta aprillis IT Kolledžis peetud konverentsile „E-õpe on siin, kus oled sina?”, kus tegin ettekande „Puutetahvel erivajadustega laste õpetamisel”. Veel olen esinenud Eesti Maaülikoolis, Tartu Ülikooli haridusteaduskonna pedagoogika osakonnas, Eesti Akadeemilise Pedagoogika Seltsis, Tiigrihüppe SA ideelaatadel eesti keele boksis jm. Esinemisest Koolielu IKT infotunnis eesti keele ja kirjanduse õpetajatele Gustav Adolfi Gümnaasiumis on video. Kõik need ülesastumised on mind väga arendanud, seda nii avaliku esinemise mõttes kui ka materjali kogumisel ja koostamisel.

Olen avaldanud artikleid Õpetajate Lehes, Koolielus ja Elukirjas, aga ka Keelekaitsjas ja Hariduses. Ka see on hea kogemus, mulle meeldib kirjutada, sest see nõuab sõnade ja mõtete üle aru pidamist ja hoolikat väljendumist.

E-portfoolio asub aadressil http://piretiportfoolio.pbworks.com/

Lisa kommentaar

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s