IFI7058 Haridustehnoloogia praktika: haridustehnoloogiline nõustamine

Teine põhipraktika ülesanne – haridustehnoloogiline nõustamine. Üliõpilane vaatab Ingrid Maadvere poolt välja toodud nõustamistehnikaid, millega haridustehnoloog võib oma töös kokku puutuda, ning valib neist välja neli ning rakendab neid oma praktikal. Seejärel kirjutab üliõpilane oma ajaveebi sissekande, kus kirjeldab nelja nõustamise juhtumit (sh ka probleem, mis vajas nõustamist) koos enda tegevuse kirjeldamise ja analüüsimisega.

Tiigrihüppe haridustehnoloog Ingrid Maadvere toob oma blogis välja järgmised kaheksa nõustamisviisi:

  1. Grupikoolitus arvutiklassis
  2. Ekspertide kaasamine
  3. Individuaalkonsultatsioon
  4. E-maili teel nõustamine
  5. Näidistunnid/materjalid
  6. Õpilaste nõustamine
  7. Järjepidev nõustamine
  8. Organisatsiooniväline nõustamine

Valisin välja grupikoolituse arvutiklassis,  individuaalkonsultatsiooni,  õpilaste nõustamise ja organisatsioonivälise nõustamise.

1. Grupikoolitus arvutiklassis

SMART-tahvli tutvustus kolleegidele. Koolis on mitu puutetahvlit, mille tarkvara polnud uuendatud ja mille võimalusi õpetajad ei tundud väga hästi. Kuna mina olen SMART-tahvliga palju töötanud ja seda varemgi teistele tutvustanud-õpetanud, siis palutigi mul kolleege koolitada. Kohtusime ühel korral mitu-mitu tundi, aga õigupoolest jäi sellest vähekski. Paraku on õpetajate vabam aeg piiratud ja nii me rohkem kokkusaamisi ei teinud. Jagasin kolleegidele ka pabermaterjali, sest seda ikka tahetakse –  on hea õppimise ajal kohe paberile märkmeid teha. Probleeme ei tekkinud. Koolitatavad jäid väga rahule, nad said palju uut teada.

2. Individuaalkonsultatsioon

Kolleegile tabeli tegemine. Kolleegide individuaalset nõustamist tuleb sageli ette, ikka astub keegi läbi ja küsib ühe või teise asja kohta, mida ja kuidas teha. Viimatine juhtum oli vanema kolleegi abistamine Wordi tabeli tegemisel. Olgugi et see on iseenesest lihtne, tuleb nõustada kõigi reeglite järgi ning see võtab tubli tükk aega. Sain tegeleda just nimelt selle kolleegiga talle sobivas tempos ning tundsin rõõmu, et ta oli ise tulnud ja asjast väga huvitatud. Leppisime kokku ka järgmiseks nädalaks ühe aja, et igaks juhuks kõik veel üle vaadata ja rääkida.

3. Õpilaste nõustamine

Õpilaste nõustamist on eelkõige 10. ja 9. klassis.

10. klassiga suundume Google’i võimaluste kasutamise poole ja esimene asi oli Google Docsis kirjandite esitamine. See töö ei läinud meil vga kiiresti, sest seda tuleb teha ainetundide kõrvalt oma vabast ajast. Veel on mul vaja põhjalikumalt enda jaoks tundma õppida http://essays.gammanet.pl/ keskkonda, mis on samuti Google’ga seotud, et kõik esitatavad tööd laekuksid ühte kohta ja tööülesannet oleks lihtne kõigile korraga jagada. Esialgu tundub, et see on päris hea võimalus, aga pole jõudnud veel korralikult testida. Osa õpilastega saime hakkama ja nad jäid rahule. Laialdasemaks kasutamiseks nõutakse selle eest 16 dollarit aastas, tasuta võimalusi oli minu jaoks liiga vähe.

9. klassis tuleb õpilastele selgeks teha nende uute meiliaadresside kasutamine (enne parooli vahetamine). Meie koolis loodi õpilastele ametlikud kooliga seotud meiliaadressid, mille kaudu hakatakse neile infot edastama. Seega peavad nad selle selgeks saama. Iga õpilane saab oma aadressi, kasutajatunnuse ja parooli, mis tuleb esimesel korral ära vahetada. Osa on juba iseseisvalt hakkama saanud, osaga tuleb järgmisel nädalal koos teha.

4. Organisatsiooniväline nõustamine

Olustveres seminaril ettekanne “Plagiaat üldhariduskoolis”. Umbes kuu aega tagasi tehti mulle ettepanek esineda novembris HITSA Innovatsioonikeskuse sügisseminaril “Tuleviku kool” ettekandega plagiaadist üldhariduskoolis, millest oli raske ära ütelda. Niisiis valmistasingi ette ja jagasin oma uurimistulemusi ja kogemusi. Seda oli järjekordselt põnev teha, sest nii sain ma plagiaadiprobleemi laiemalt uurida, ja samas sain taas hea esinemiskogemuse. Kuulajad tundusid rahule jäävat ja esitasid palju huvitavaid küsimusi. Pärast tui mitu inimest veel ütlema, et oli hea ja kasulik ettekanne – neil polnud ju seni aimugi, mis koolides toimub.

Advertisements

One thought on “IFI7058 Haridustehnoloogia praktika: haridustehnoloogiline nõustamine

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja / Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja / Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja / Muuda )

Google+ photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google+ kontot. Logi välja / Muuda )

Connecting to %s