IFI7053 Digitaalsete õppematerjalide koostamine: kursuse tagasiside ja enesehinnangu refleksioon

Viimane ülesanne: kursuse tagasiside ja enesehinnangu refleksiooni postituse kirjutamine oma õpilepingu põhjal.

Refleksioon õpilepingu põhjal

Teema. Olin märkinud, et kõige vähem tean ma õppematerjalide koostamise vahenditest ja soovin kõige rohkem just neist teada, samuti uutest tehnoloogiatest. Seda ma ka sain: õppevahendite koostamise materjalid olid väga huvitavad. Kahjuks ei saanud  ma aga tehnilistel põhjustel ühtegi ise luua. Ka kolmas teema, arvutipõhine testimine oli huvitav. Uurisin YacaPacat, mis oli täitsa vahva, aga perspektiivitu, sest autoriks saada on väga raske. Kursuse alguses oli silma  hakanud ka puutetahvlite teema, kuid selle õppimist nagu ei olnud, olid aga iPadid. Lootsin, et saan mõne asjaliku materjali ka ise luua, aga tehnilised põhjused segasid jälle. Ei väsi kordamast autoriõiguste teema vajalikkust ning suure plussina sisaldas kursus viitamise õpet. Selleteemaline kontakttund oli väga üksikasjalik ja kasulik. Õppematerjalide kvaliteedi nädal oleks võinud tõesti olla enne rühmatööd, kindlasti saanuks see siis parem, aga iseenesest oli rühmatöö tegemine väga rikastav ja meie koostöö sujus väga hästi.

Eesmärgid. Soovisin tutvuda võimalikult paljude vahenditega ja põhjalikumalt  selgeks saada  ühe või kaks, et uusi ja huvitavaid õppevahendeid koostada. Vahendeid oli tõesti palju ja tutvumine põnev. Ühtegi uut vahendit siiski rakendama ei hakka: eBooksi ei luba teha tehnika, GLO Makeril oli minu jaoks liiga palju miinuseid, YacaPacasse ei saanud autorikski. Eesmärk oma postitustega ajakavas püsida ning kursusekaaslaste töödega kursis olla sai peaaegu täidetud, kuuajane haiguslehel olemine paraku vahepeal veidi segas.

Strateegiad. Eesmärgi saavutamiseks märkisin, et pean tegema pidevalt tööd, süvenema õppematerjalidesse, katsetama igasuguseid vahendeid, suhtlema kursusekaaslastega ja lugema nende postitusi, osalema kontaktpäevadel ning tegema oma blogi sissekanded õigeks ajaks.  Kõike seda olen teinud. Samuti jälgisin ja täitsin oma kalenderplaani, kuhu märkisin tähtajad ja täitmised – see toimis hästi. Innustav oli ka EduFeedri jälgimine.

Vahendid/ressursid. Inimesed: õppejõud, kursusekaaslased, kolleegid, ka õpilased, samuti pere. Materjalid: kursuse blogi ja muu teemakohane kirjandus, nii soovituslik kui ise leitud. Tehnoloogia: arvuti, internetiühendus, puutetahvel. Kõik toimis.

Hindamine. Kursuse alguses kirjutasin, et olen oma eesmärgid saavutanud ja võin endaga rahul olla, kui olen usinalt töötanud, teinud õppematerjalid endale selgeks, katsetanud paljusid vahendeid ja üks-kaks neist põhjalikumalt selgeks saanud, kui olen õpitut kasutades loonud uusi ja huvitavaid õppevahendeid, teinud õigeks ajaks ära kõik kodutööd. Tulemus on enam-vähem – puudu on uued ja huvitavad õppevahendid, mida pidin tegema. Ju unistasin liiga suurelt.

Refleksioon.  Mis minu jaoks töötas ja mis mitte? Miks? Mis on need aspektid, mille kallal pean veel vaeva nägema? Mis on minu tugevad ja nõrgad küljed? Mida ma peaksin järgmisena tegema?

Üldiselt võin endaga rahul olla. Oli hea mõte, et igas postituses refereerida ka väliskirjandust, kuid seda tegin liiga vähe – ikka mängis suuresti ajapuudus ja vabandasin ennast sellega, et olin eelmisel semestril läbinud ülimahuka ingliskeelse kursuse :). Võib-olla peaksin olema oma postitustes veel põhjalikum. Tugevaid ja nõrku külgi on raske välja tuua, kardetavasti langevad need mul kokku: põhjalikkus, sujuv sulejooks, n-ö vana rasv – head või halvad? Edaspidi peaksin veel tublim olema.

Kiidan väga seda kursust. Nii materjalide maht kui ka sisu olid väga mõistlikud. Oli ette teada, mida ja millal peab tegema, mis kirjanduse läbi töötama, soovitatud kirjandus oli asjakohane ja kasulik, kontakttunnid praktilised.

Aitäh!

Lisa kommentaar

