IFI7065 Magistritöö seminar: teise kontaktpäeva ülesanne – probleemi püstitus

  • Ülesanne: magistritöö probleemi püstitus, selle aktuaalsuse põhjendus, seos teoreetilise baasiga ning oodatav mõju või vihjed, mis on see uus teadmine, mida töö lõpuks pakub.

Soovin magistritööna teha midagi emakeeleõpetajatele võimalikult praktilist/kasulikku, mitte lihtsalt mingit uurimust, et tuvastada mingi olukord ja teha ettepanekuid selle muutmiseks. Kuigi mul oli endal üks mõtteidu olemas, küsisin nõu ka teistelt emakeeleõpetajatelt. Nende ettepanekud olid järgmised.

  • “IKT vahendite kasutusvõimalusi emakeeletunnis”, sest IKT vahendeid ei kasutata koolides emakeeletundides (ühe magistritöö sedastus).
  • E-raamatute võimalused ja nende kasutus praktikas. Sealjuures nii sisu tekitamise võimalused kui ka tehniline pool. Lisaks lugeri kasutamine näiteks kohustusliku kirjanduse läbimiseks.
  • Keeletestid. Eesti keele õppimisega seotud keeleteste on tehtud, aga ülevaadet neist ei ole ja probleeme on ka.
  • Kuidas kasutada e-õpet eesti keeles ja/või kirjanduses (magistritöös hariduse juhtimise erialal sedastati, et e-õppega ei olnud seotud ükski eesti keele ja kirjanduse õpetaja).
  • Kuidas võiks kasutada blogi kirjanduse tunnis vms, kas või kirjandusteose käsitlemisel.
  • Erinevad veebipõhised töövahendid eesti keele ja/või kirjanduse tunnis, alates ajajoonest, esitlusest, mõtteskeemidest, lõpetades videotega.

Lisaks märgiti, et koolilapsed panevad kerge vaevaga kokku mingeid slaide, aga ei TEA midagi.

Mu enda mõte oli jätkata SMART-tahvli teemat, sest olen sellega tuttav ja teinud palju koolitusi, sealhulgas loonud selle kohta esimese koolitusprogrammi, millest tekkis plaan koostada Tiigrihüppe SA toel Euroopa Sotsiaalfondi programmi „Õppiv Tiiger 2008–2013“ raames lisakursus “Interaktiivne tahvel klassiõpetajatele”. Kuna SMART-tahvleid on koolides suhteliselt palju, aga õpetajad ei oska neid sihtotstarbeliselt kasutada ja need seisavad sageli tühja, siis tahaksingi seda lünka täita. Konsulteerinud Tiigrihüppe SA haridustehnoloogi ja TLÜ haridustehnoloogia magistrandi Ingrid Maadverega, leidsime, et mu mõttel võiks olla täitsa jumet.  

Töö pealkiri võiks olla nt “SMART-tahvli materjalid III kooliastme eesti keele tundides”.

Probleemid

  • Eesti koolides on interaktiivsetest tahvlitest kõige rohkem SMARTe, kuid neid ei kasutata sihtotstarbeliselt.
  • SMART-tahvlite edasimüüja Telda haridusportaalis edu.telda.ee on loodud koht õppematerjalidele, mida on veel ülivähe (eesti keeles üks materjal).
  • Eesti keeles on ka mujal interaktiivse tahvli jaoks materjale vähe.telda haridusportaal

Uurimisküsimused

  • Kui palju on Eestis eesti keele õpetajate kasutuses SMART-tahvleid?
  • Kui palju on eesti keele õppematerjale SMART-tahvlile.
  • Missuguseid materjale on vaja ja kuidas neid esitada.

Teema on aktuaalne, sest kallid tahvlid seisavad kasutult, ehkki riiklik õppekava sätestab IKT-vahendite kasutamise.

Oodatav mõju või uus teadmine, mida töö lõpuks pakub: materjalid, mida eesti keele õpetajad saavad tundides kasutada, et oma tööd lihtsustada ja huvitavamaks teha.

Võimalik juhendaja Kairit Tammets.

Advertisements

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s