Õpikeskkonnad ja õpivõrgustikud: e-portfoolio ja pädevused

Viimane teema: e-portfoolio ja pädevused

Tõenäoliselt alustasin oma e-portfoolio loomist 2008. aastal, kui kandideerisin Tiigrihüppe SA koolitajaks, aga täpselt ei mäleta. Kindel on, et kui hakkasin koolitama, lõin endale esimese keskkonna, kus sellekohaseid andmeid hoida: http://piretikoolitused.weebly.com/. Päris e-portfoolioks võiks pidada http://piretikoolitusportfoolio.synthasite.com/, kus on juba palju muid matejale, mis tõendavad õpitust arusaamist ja personaalset arengut.

Kuna see keskkond ei tahtnud väga sujuvalt töötada, tegin uue portfoolio PbWorksi – see on küll igavama kujundusega, aga seal on lihtne askeldada: http://piretiportfoolio.pbworks.com/. Usun, et mu seni viimane portfoolio on enam-vähem selline, nagu olema peaks (kuigi alati saab paremini teha), sest üks haridustehnoloogiatudeng kasutab seda oma magistritöö tegemisel.

E-portfoolio mõistega olin tuttav juba enne, sest Tiigrihüppe koolitajana pean seda teistelegi õpetama ning läbisin 2011. aasta lõpus Tallinna Ülikoolis Kairit Tammetsi juhitud e-portfoolio kursuse. Sellegipoolest tutvusin soovitusliku kirjandusega, mis oli väga kasulik.

E-portfoolio loomise vahenditest vaatasin põgusalt Maharat, aga see ei kutsunud oma materjale sinna üle viima; üks põhjus oli see, et sinna pidi kasutajaks registreeruma ja ma ei näinud sel mõtet, sest PbWorks on mul juba mitmel puhul kasutusel. Elggi olen samuti kunagi uurinud, ent seegi ei jätnud head muljet. Koolielu portaal senisel kujul ei ole e-portfoolio loomiseks minu meelest veel hea koht.

Pädevusmudelitega olen ka varasemast tuttav, neist Tiigrihüppe oma kohendamisel osalesime koos Taimi, Viive ja Marisega. Kairiti kursuse jaoks uurisin teisi mudeleid ning tegin mõne pädevuse kohta sügavama analüüsi. Kõik mu pädevused on kirjas siin: http://piretiportfoolio.pbworks.com/w/page/33964165/P%C3%A4devused .

Olen praegu oma e-porfoolioga rahul, kuigi see pole ilusa kujundusega ja alati oleks midagi paremaks teha. Leian, et kõik vajalik on olemas ja peaks olema ka mõistlikult struktureeritud.

1 thoughts on “Õpikeskkonnad ja õpivõrgustikud: e-portfoolio ja pädevused

  1. Sa kirjutad, et Koolielu ei ole praegusel kujul e-portfoolio loomiseks veel piisavalt hea vahend. Mida oleks vaja kindlasti Koolielu portaali lisada, et õpetajad seda e-portfoolio koostamiseks kasutama hakkaksid?

Lisa kommentaar